Тиква: голямата съкровищница с малко калории

  Posted on   by   No comments

От главна героиня на Хелоуин до задължителна част от приказките, тиквата определено може да бъде наречена “царицата на есента“. Печена, варена, или пюрирана всички знаем много начини за нейното приготвяне, но надали сте се замисляли за какво точно е полезна и какви чудеса може да сътвори с нашата фигура. Тиквата е идеалният вариант за всички, който искат да свалят без лишения някой килограм, докато подобряват здравословното си състояние.

Любопитно е, че тиквата е по-полезна печена, отколкото варена, защото при варенето част от полезните й съставки остават във водата. А, знаете ли как правилно да я съхранявате?  Най-добре я оставете в тъмно и студено помещение, ако е на стайна температура ще издържи до няколко седмици. Най-често си купуваме нарязана и обелена тиква, ако и вашата е такава, то тогава е добре да бъде в хладилника, завита във фолио, за да не изгуби витамините си.

Тиквата има много ползи за нашия организъм. Ето няколко от най-изразените:

  • Високо съдържание на витамин Ц, колкото по-ярко е оцветена в жълто или оранжево тиквата, толкова по-високо е съдържанието на витамин Ц
  • Добър източник на калий и фосфор, което я прави особено подходяща при сърдечно-съдови и бъбречни заболявания
  • Съдържанието на целулоза влияе благотворно върху състоянието на стомашно-чревния тракт
  • Мощен диуретик, богата на пектин
  • Спомага за намаляване нивото на холестерола

Знаете ли, че това нискокалорично изкушение съдържа само 100 калории (за 500 гр. печена тиква ), което носи на организма 50 мг. магнезий или точно два пъти повече от четвърт шоколад. Въглехидратите в 100 гр. са едва 6-7%, белтъците 1%. Изключително е подходяща за разтоварващ ден или тридневна диета.

Буквално всичко от тиквата се използва, включително нейните семки. Консумирани сурови те подобряват паметта и дейността на бъбреците, а при мъжете поддържат здравето на простата.

И ако след всичко изброено, все още се колебаете да включите в менюто си тази чудоейница, трябва да научите, че тиквата помага да изглеждате по-млади. Това й вълшебство се дължи на високото съдържание на бета каротин. Освен полезен за очите, антиоксидантът предпазва кожата от състаряващите ултравиолетови лъчи.

Предлагаме ви една рецепта за чийзкейк с тиквен крем и мед без печене. Лек, цветен и вкусен – вижте го в нашите рецепти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Author: Trapeza.bg

Comments

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *